Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

Marienstein exterieur woonzorgcentrum

Voorzieningen en activiteiten Mariënstein

De maaltijden
Binnen Mariënstein wordt veel aandacht geschonken aan een goede zorg rondom eten en drinken. U kunt kiezen wanneer u wilt eten, waar u de maaltijd wilt gebruiken en wat u wilt eten. Mariënstein biedt u een keuzemenu voor de warme maaltijd.
Elke avond wordt er om 17:30 een warme maaltijd geserveerd. U kunt zelf kiezen of u in het restaurant de Tamboerijn eet of de maaltijd op uw appartement geserveerd wilt hebben. Dit kunt u aan de EVer van de afdeling melden.
Iedere dag biedt het restaurant u ook de mogelijkheid om de warme maaltijd te nuttigen met familie of andere gasten. Als u gasten wilt laten mee eten, moet u dit voor 10.00 uur melden bij het restaurant.

De broodmaaltijden

De broodmaaltijd wordt in uw appartement gebracht. Ook kunt u tussen de middag in het restaurant eten.

Het koffiedrinken

Op de begane grond van Mariënstein bevindt zich het restaurant ‘De Tamboerijn’. Het restaurant is in principe altijd en voor iedereen toegankelijk. Dagelijks kunt u daar terecht voor een kopje koffie of thee. Ook wordt u in de gelegenheid gesteld ’s avonds van 18:30 tot 19:30 uur koffie te drinken in De Tamboerijn. Er is dan een gastvrouw die koffie en thee schenkt. Overigens bent u vrij om koffie of thee te zetten in uw eigen appartement.

Verengingen en activiteiten

De medewerkers Welzijn inventariseren de wensen van de cliënt door middel van een intake, om zodanig tot een prettige dag invulling te komen. Deelname aan verenigingen worden in de cliënt agenda geïntegreerd.
Naast individuele, persoonsgerichte activiteiten kunnen de cliënten gebruik maken van de vaste verenigingen binnen Mariënstein. Daarnaast organiseren de medewerkers Welzijn gezellige avondjes, dagjes of uitjes. Jaarlijks zijn er enkele feesten. Bij de activiteiten zijn familieleden (mantelzorgers) en vrijwilligers regelmatig behulpzaam. U wordt wekelijks geïnformeerd over de activiteiten.

’t Winkeltje

In ’t winkeltje kunt u de dagelijkse boodschappen doen. De openingstijden van ’t winkeltje zijn:
Maandag van 10.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 15.00 uur
Dinsdag van 10.00 tot 15.00 uur
Woensdag van 10.00 tot 12.00 en van 13.00 tot 15.00 uur
Donderdag van 10.00 tot 15.00 uur
Vrijdag van 10.00 tot 15.00 uur
Zaterdag van 13.00 tot 15.00 uur
Zondag van 13.00 tot 15.00 uur

De post

Uw post en krant worden dagelijks bezorgd in uw eigen brievenbus.
Belangrijk is dat erop de post uw eigen huisnummer vermeld staat. Anders wordt de post bij de receptie gedeponeerd. U kunt uw uitgaande post deponeren in de brievenbus voor de entree. Deze wordt dagelijks geleegd.

Doorsturen post

Soms gebeurt het dat bewoners de post die zij ontvangen niet meer zelf kunnen lezen,
bijvoorbeeld omdat zij slecht zien of (zijn gaan) dementeren. Het kan gaan om bankafschriften, catalogi van postorderbedrijven en dergelijke. Deze externe post sturen wij niet door naar de eerste contactpersoon. Deze post wordt wel bewaard op de locatie. Dat doen wij zo zorgvuldig mogelijk, maar wij kunnen er niet voor instaan dat alle poststukken worden bewaard.
Wil de eerste contactpersoon deze post thuis ontvangen, dan is gebruik maken van een betaalde doorzendservice van bedrijven als PostNL een mogelijkheid.
Uiteraard worden brieven en dergelijke van AxionContinu zelf, wel naar de eerste contactpersoon gestuurd.

Taxi/rolstoeltaxi

U kunt hiervoor zelf bellen, maar de receptie kan ook een taxi voor u bestellen.

Informatie voor bewoners en familie

Bewoners ontvangen twee keer per jaar ContACt, het magazine van AxionContinu.