Cliëntportaal
Bij AxionContinu vinden we het belangrijk dat u zelf mee kunt denken over uw zorg en behandeling. Daarom bieden we u een handig online cliëntportaal. Hier kunt u uw eigen zorgdossier bekijken. U ziet bijvoorbeeld welke zorg u krijgt en welke afspraken er zijn gemaakt.
Wat is het Cliëntportaal?
Het Cliëntportaal is een beveiligde website waar u op elk moment uw zorgplan en verslagen kunt inkijken via uw computer, laptop of tablet.
Bij AxionContinu maken we gebruik van twee cliëntportalen.
Voor de cliënten die tijdelijk verblijven op een revalidatieafdeling van AxionContinu, (locatie De Parkgraaf, Revalidatiehof De Parkgraaf of Domstate), maken we gebruik van het cliëntportaal Yris.
We maken gebruik van het cliëntportaal PUUR. van jou voor de cliënten die op een van de woonzorglocaties wonen, wijkverpleging ontvangen, of naar een locatie dagbesteding of dagbehandeling gaan.
Meer informatie over de cliëntportalen en de toegang vindt u onder veelgestelde vragen.
Voor wie is het Cliëntportaal?
Het cliëntportaal is voor de cliënt zelf of hun wettelijk vertegenwoordiger en/of gemachtigd eerste contactpersoon. We geven uitsluitend toegang aan de cliënt zelf, aan de gemachtigd eerste contactpersoon of wettelijk vertegenwoordiger.
Lees meer Lees minder
De bevoegde persoon moet al bij ons geregistreerd zijn als wettelijk vertegenwoordiger of gemachtigd eerste contactpersoon. Indien een cliënt wilsbekwaam is, moet er bij de aanvraag door een eerste contactpersoon altijd een ondertekende toestemmingsverklaring van de cliënt worden toegevoegd. Deze toestemmingsverklaring vindt u aan de rechterkant van het scherm onder het kopje 'Downsloads clientportaal'. Alle overige aanvragen nemen wij niet in behandeling.Indien u bij ons niet geregistreerd staat als eerste contactpersoon maar dat dit wel bent, neemt u contact op met de betrokken EV-er / PB-er (eerste verantwoordelijke).
Let op!
AxionContinu gebruikt vanaf 17 november 2025 een nieuw cliëntportaal. U kunt geen nieuw account meer aanvragen voor MijnCaress. En u ontvangt hierover een e-mail of brief thuis met informatie.Als u op dit moment toegang heeft tot MijnCaress dan kunt u inloggen tot 31 december 2025.
Klik hier om in te loggen in MijnCaress.
Inloggen PUUR. van jou
Heeft u al een account voor het Cliëntportaal? Klik dan op deze link om te kunnen inloggen
Inloggen Yris
Heeft u al een account voor het Cliëntportaal? Klik dan op deze link om te kunnen inloggen
Afmelden
Wilt u zich afmelden? Stuur dan een bericht naar clientportaal@axioncontinu.nl.
Handige documenten
Veelgestelde vragen Cliëntportaal
Hoe verloopt de aanmelding?
Wij doen ons best om uw account binnen 5 werkdagen aan te maken. Op het moment dat het account is aangemaakt, ontvangt u van ons twee e-mails: een met uw gebruikersnaam, een met uw wachtwoord. Als wij uw account niet aan kunnen maken, bijv. omdat uw gegevens niet kloppen, ontvangt u ook een bericht van ons. Uiteraard gaan wij vertrouwelijk met uw gegevens om, conform AVG wetgeving.
Bij inloggen wordt telkens opnieuw om een verificatie-sms code gevraagd
'Cookies' dienen geaccepteerd te worden (in de browserinstellingen)! Aangezien dit verschilt per browser, kunnen we geen eenduidige oplossing hiervoor aandragen.
Welke onderdelen van het ECD krijg ik te zien?
Het zorgplan met de doelen en achties en de zorgplan- en incidentrapportages. Later dit jaar worden de functionaliteiten uitgebreid.
Van welke personen accepteert AxionContinu de aanvraag?
We geven alleen maar toegang aan de cliënt zelf, de wettelijk vertegenwoordiger of een gemachtigd contactpersoon. De bevoegde persoon moet al bij ons geregistreerd zijn als vertegenwoordiger, mentor, curator of ouder van minderjarige onder de 12 jaar. De eerste contactpersoon is meestal ook de vertegenwoordiger. Bij een minderjarige ouder dan 12 jaar moet de minderjarige mede toestemming geven.
Waarom moet ik een mobiel telefoonnummer invullen?
Om ervoor te zorgen dat alleen bevoegden gebruik maken van het cliëntportaal, zal bij de eerste keer inloggen op een apparaat een SMS met een bevestigingscode gestuurd worden naar het mobiele nummer. Verder zal om de drie maanden nogmaals een bevestigingscode gevraagd worden. Indien de ‘cookies’ van de internetbrowser worden verwijderd, of als u een andere internetbrowser gaat gebruiken, zal ook een bevestigingscode gevraagd worden.
Hoe zorgt AxionContinu voor een goede beveiliging van het portaal?
Het portaal is alleen via een beveiligde internetverbinding te bereiken. Het portaal draait in een computercentrum voorzien van de laatste beveiligingstechnieken. De manier van aanmelden voor het cliëntportaal en inloggen zorgt ervoor dat alleen bevoegde personen (cliënt of vertegenwoordiger) bij de informatie kunnen.
Waarom kan ik de foto in het cliëntenportaal niet wijzigen?
Omdat de foto van de cliënt gebruikt wordt bij het leveren van ondersteuning / zorg, als extra herkenning, bijvoorbeeld bij het medicijn uitdelen, is ingesteld dat de cliënt zijn eigen foto niet kan wijzigen. De EVV-er / PB-er kan de foto wel wijzigen via Caress dossier. Als u geen cliënt bent, kunt u wel uw eigen foto wijzigen.
Waar kan ik terecht als ik vragen heb over het cliëntportaal?
Er is een e-mailadres: clientportaal@axioncontinu.nl. Hier kunt u vragen stellen die technisch van aard zijn, bijvoorbeeld over problemen met inloggen. Daarnaast staan er verschillende documenten, waaronder de gebruikershandleiding, op onze website. Deze is te vinden op https://www.axioncontinu.nl/clientportaal.
Kan het cliëntportaal ook verwijderd worden?
Onderdelen die uit het dossier van de cliënt komen zijn niet via het cliëntportaal te verwijderen. Het portaal zelf kan niet verwijderd worden. Wel kan de toegang tot het cliëntportaal worden uitgezet.
Wat gebeurt er met het cliëntportaal als een cliënt verhuist of overlijdt?
Het cliëntportaal blijft nog 2 weken na overlijden of verhuizen beschikbaar. Daarna wordt het afgesloten. Wilt u daarna nog inzage, dan kan dat niet via het cliëntportaal. Neemt u hiervoor contact op met de afdeling waar de cliënt voorheen verbleef.
Hoe ver kan ik rapportages teruglezen in het cliëntportaal?
Alle rapportages m.i.v. 1 juli 2020 zijn terug te lezen.
Kan ik via het cliëntportaal communiceren met medewerkers of behandelaars?
Momenteel bieden wij deze functionaliteit nog niet aan.
Is het gebruik van het cliëntportaal verplicht?
Nee, zeker niet. Het wordt aangeboden door AxionContinu maar iedereen is vrij er wel of niet gebruik van te maken.
Handige documenten Cliëntportaal
Veelgestelde vragen Cliëntportaal PUUR
Veelgestelde vragen Cliëntportaal PUUR
Voor wie is het cliëntportaal PUUR. van jou?
U kunt gebruik maken van het cliëntportaal PUUR. van jou als u:
- wijkverpleging ontvangt van AxionContinu,
- naar een locatie gaat voor dagbesteding of dagbehandeling,
- of woont op één van onze woonzorglocaties.
Tijdelijk verblijf voor revalidatie?
Verblijft u tijdelijk op een revalidatieafdeling van AxionContinu, bijvoorbeeld op locatie Parkgraaf of Domstate?
Dan gebruikt u het cliëntportaal Yris in plaats van PUUR. van jou.
Hoe krijg ik toegang tot het cliëntportaal PUUR van jou?
U kunt zelf een account maken via de website www.puurvanjou.nl. Eerst vult u uw persoonlijke gegevens in. Daarna maakt u een account aan. Om uw account te activeren, stuurt u een e-mail naar: clientportaal@axioncontinu.nl.
U krijgt dan een activatiecode. Deze code wordt alleen gegeven aan:
- de cliënt zelf,
- de eerste contactpersoon,
- of de wettelijk vertegenwoordiger.
Bent u nog niet geregistreerd bij AxionContinu? Dan moet u dat eerst regelen voordat u een activatiecode kunt krijgen.
Hier leest u meer informatie over het aanmaken van een account.
Welke onderdelen van het zorgdossier in PUUR. van jou krijg ik te zien?In het cliëntportaal PUUR. van jou zijn de volgende onderdelen zichtbaar:
- Verslagen van de zorgmedewerkers en de behandelaren
- De zorgafspraken
- Het persoonsbeeld
- Levensgeschiedenis
- Contactgegevens
- Medische gegevens
- Metingen die zijn ingevoerd
Kan ik zelf informatie toevoegen in PUUR. van jou?
In het cliëntportaal PUUR. van jou kunt u informatie over uzelf of uw naaste toevoegen. U kunt hier het persoonsbeeld en de levensgeschiedenis invullen. Deze informatie helpt zorgverleners om u beter te leren kennen. Zo kunnen zij beter inspelen op uw wensen en behoeften. U of uw naasten kunnen dit zelf doen via het portaal.
Welke personen kunnen toegang krijgen tot PUUR. van jou?
De activatiecode wordt alleen gegeven aan:
- de cliënt zelf,
- de wettelijk vertegenwoordiger,
- of een gemachtigd contactpersoon.
Deze persoon moet bij ons geregistreerd zijn als:
- vertegenwoordiger,
- mentor,
- curator,
- of ouder van een kind jonger dan 12 jaar.
Vaak is de eerste contactpersoon ook de vertegenwoordiger. Is de cliënt tussen de 12 en 18 jaar? Dan moet de jongere ook zelf toestemming geven.
Kan het cliëntportaal ook verwijderd worden?
U kunt geen onderdelen uit het dossier verwijderen via het cliëntportaal PUUR. van jou. Ook kunt u het portaal zelf niet verwijderen. Wat wél kan:
- U kunt de toegang tot het cliëntportaal uitzetten.
- Dit kan in het portaal zelf.
- Of u stuurt een e-mail naar: clientportaal@axioncontinu.nl.
Zo zorgt u ervoor dat het dossier niet meer zichtbaar is via het portaal.
Hoe ver kan ik verslagen teruglezen in het cliëntportaal?
In verband met het in gebruik nemen van het nieuwe digitale zorgdossier is de rapportage in het cliëntportaal zichtbaar vanaf 17 november 2025 (Verzorgd wonen) of 1 december 2025 (Thuiszorg).
Waarom kan ik de foto in het cliëntenportaal niet wijzigen?
Omdat de foto van de cliënt gebruikt wordt bij het leveren van ondersteuning zorg, als extra herkenning, bijvoorbeeld bij het medicijn uitdelen, is ingesteld dat de cliënt zijn eigen foto niet kan wijzigen. De EVV-er/ PB-er kan de foto wel wijzigen via het dossier.
Waar kan ik terecht als ik vragen heb over het cliëntportaal?
Heeft u een technische vraag over het cliëntportaal PUUR. van jou? Bijvoorbeeld over problemen met inloggen? Stuur dan een e-mail naar: clientportaal@axioncontinu.nl.
Op onze website staan ook handige documenten, zoals de gebruikershandleiding. U vindt deze op: www.axioncontinu.nl/clientportaal
Wat gebeurt er met het cliëntportaal als een cliënt verhuist of overlijdt?
Het cliëntportaal blijft nog 30 dagen na overlijden of verhuizen beschikbaar. Daarna wordt het afgesloten. Wilt u het dossier daarna nog inzien, dan kan dat niet via het cliëntportaal. Neemt u hiervoor contact op met de afdeling waar de cliënt voorheen verbleef.
Hoe zorgt AxionContinu voor een goede beveiliging van het portaal?
Het portaal is alleen via een beveiligde internetverbinding te bereiken. Het portaal draait in een computercentrum voorzien van de laatste beveiligingstechnieken. De manier van aanmelden voor het cliëntportaal en inloggen zorgt ervoor dat alleen bevoegde personen (cliënt of vertegenwoordiger) bij de informatie kunnen.
Kan ik via het cliëntportaal communiceren met medewerkers of behandelaars?
Momenteel bieden wij deze functionaliteit nog niet aan.
Is het gebruik van het cliëntportaal verplicht?
Nee, zeker niet. Het wordt aangeboden door AxionContinu maar iedereen is vrij er wel of niet gebruik van te maken.
Veelgestelde vragen Cliëntportaal Yris
Veelgestelde vragen Cliëntportaal Yris
Hoe krijg ik toegang tot het cliëntportaal Yris
Wanneer u op een revalidatie-afdeling verblijft (De Parkgraaf of Domstate) ontvangt u van de zorgmedewerker informatie over het inloggen op het cliëntportaal Yris. Het cliëntportaal Yris kan zowel op een Android als op een Apple telefoon of tablet worden gebruikt. Yris kan per cliënt op één apparaat worden geïnstalleerd en gebruikt.
Welke onderdelen van het zorgdossier in Yris krijg ik te zien?
De dossierinformatie die opgevraagd kan worden in Yris is:
- De verslaglegging (wat is er over mij geschreven?)
- De agenda (wanneer moet ik iets doen / komt de fysiotherapeut vandaag?)
- Het behandelteam (wie is mijn arts?)
- Het behandelplan (wat is mijn actuele behandelplan?)
Kan ik zelf informatie toevoegen in Yris?
Het is niet mogelijk om in het cliëntportaal Yris zelf informatie toe voegen aan het dossier.
Welke personen kunnen toegang krijgen tot Yris?
We geven de inloggegevens van Yris alleen aan de cliënt zelf, de wettelijk vertegenwoordiger of een gemachtigd contactpersoon. De bevoegde persoon moet al bij ons geregistreerd zijn als vertegenwoordiger, mentor of curator. De eerste contactpersoon is meestal ook de vertegenwoordiger.
Hoe ver kan ik rapportages teruglezen in het cliëntportaal?
In verband met het in gebruik nemen van het nieuwe digitale zorgdossier is de rapportage in het cliëntportaal zichtbaar vanaf 3 november 2025.
Kan het cliëntportaal ook verwijderd worden?
Onderdelen die in het dossier staan, kunnen niet verwijderd worden. Wilt u toegang tot het zorgdossier? Geef dit dan aan bij de zorgmedewerkers of per mail via clientportaal@axioncontinu.nl.
Wat gebeurt er met het cliëntportaal als een cliënt verhuist of overlijdt?
De toegang tot Yris vervalt zodra de cliënt niet meer bij AxionContinu verbljft.
Hoe zorgt AxionContinu voor een goede beveiliging van het portaal?
Het portaal is alleen via een beveiligde internetverbinding te bereiken. Het portaal draait in een computercentrum voorzien van de laatste beveiligingstechnieken. De manier van aanmelden voor het cliëntportaal en inloggen zorgt ervoor dat alleen bevoegde personen (cliënt of vertegenwoordiger) bij de informatie kunnen.
Kan ik via het cliëntportaal communiceren met medewerkers of behandelaars? Momenteel bieden wij deze functionaliteit nog niet aan. Is het gebruik van het cliëntportaal verplicht? Nee, zeker niet. Het wordt aangeboden door AxionContinu maar iedereen is vrij er wel of niet gebruik van te maken.
Waar kan ik terecht als ik vragen heb over het cliëntportaal?
Vragen over toegang tot het cliëntportaal Yris kunt u stellen aan de zorgmedewerkers op de afdeling. Daarnaast staan er verschillende documenten, waaronder de gebruikershandleiding, op onze website. Deze is te vinden op https://www.axioncontinu.nl/clientportaal.