Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

De Schutse Locatie Exterieur vooraanzicht

Voorzieningen en activiteiten De Schutse

Maaltijden
In De Schutse wordt veel aandacht geschonken aan goede zorg rondom eten en drinken.
De broodmaaltijden gebruikt u in uw appartement (Edelsteen). Met u wordt besproken waar u het liefst de warme maaltijd eet, in het restaurant of in uw eigen appartement. Bewoners Jade, Smaragd en Robijn eten in de huiskamer.

Koffiedrinken

Voor alle cliënten van De Schutse is er gelegenheid om gratis koffie/thee te drinken in de ontmoetingsruimte. Voor cliënten van buiten De Schutse en gasten van de cliënten wordt een vergoeding gevraagd.
Er wordt koffie/thee geschonken:
• van 10.00 uur tot 11.00 uur (uitzondering op zon-en feestdagen, dan vanaf 10.15 uur tot 11.15 uur).
• vanaf 15.00 uur tot 16.00 uur.
• vanaf 19.30 uur tot 21.00 uur.

Activiteiten

De medewerkers proberen u zoveel mogelijk een zinvolle tijdbesteding te bieden, door u te activeren en uw betrokkenheid bij de omgeving te verhogen.
Om dit te bereiken worden zeer verschillende activiteiten geboden, variërend van dagelijkse bezigheden, individuele activiteiten tot activiteiten in (kleinere of grotere) groepen. Daarnaast organiseren de medewerkers welzijn gezellige avondjes en uitstapjes en zijn er jaarlijks enkele feesten die met zoveel mogelijk cliënten worden gevierd. Hierbij zijn familieleden en vrijwilligers regelmatig behulpzaam.

Vrijwilligers
In De Schutse is een groot aantal vrijwilligers actief. Zij nemen in de organisatie en in het leven van de cliënten een belangrijke plaats in. Enerzijds brengen zij het leven van buiten De Schutse mee naar binnen, anderzijds kunnen zij die dingen doen, waar de verzorgende medewerkers te weinig aan toe komen: rustig koffie drinken met de cliënten, de tijd nemen voor een gesprekje of een spelletje, een eindje wandelen, begeleiden bij het naar de kerk gaan en andere activiteiten in of buiten het woonzorgcentrum.
Bij het uitvoeren van het verenigingsleven en activiteiten die in het woonzorgcentrum voor de cliënten worden georganiseerd, is de hulp van vrijwilligers onmisbaar. In De Schutse is er een vrijwilligerscoördinator die de belangen van de vrijwilligers behartigt.

Kapper en pedicure
Om de cliënten de mogelijkheid te geven er altijd verzorgd uit te zien wordt er bij de dagelijkse verzorging de nodige aandacht besteed aan haarverzorging, manicure en verdere uiterlijke verzorging. Bij voet-en nagelproblemen kan er een beroep worden gedaan op de pedicure, na verwijzing door de specialist ouderengeneeskunde.
Als de pedicure op eigen verzoek wordt ingezet, zijn de kosten voor eigen rekening.
Er is in De Schutse geen kapsalon; wel een vaste ‘huiskapster’. Zij komt op afspraak naar het appartement; de afspraak kunt u via de verzorging maken. De kosten voor de kapper komen voor uw eigen rekening en worden met de kapster afgerekend.

De post

Elke cliënt heeft een eigen brievenbus in de centrale hal op de begane grond. Vandaar dat uw adres is: Anna van Burenstraat 40-....... (hier uw appartementnummer vermelden). De postbode bezorgt de post rechtstreeks in uw brievenbus.

Doorsturen post

Soms gebeurt het dat bewoners de post die zij ontvangen niet meer zelf kunnen lezen, bijvoorbeeld omdat zij slecht zien of (zijn gaan) dementeren. Het kan gaan om bankafschriften, catalogi van postorderbedrijven en dergelijke. Deze externe post sturen wij niet door naar de eerste contactpersoon. Wil de eerste contactpersoon deze post thuis ontvangen, dan is gebruik maken van een betaalde doorzendservice van bedrijven als PostNL een mogelijkheid.
Uiteraard worden brieven en dergelijke van AxionContinu zelf, wel naar de eerste contactpersoon gestuurd.

Taxi/rolstoeltaxi
U kunt hiervoor zelf bellen, maar de verzorging kan ook een taxi voor u bestellen.

Informatie voor bewoner en familie
Informatie wordt verspreid via een persoonlijke brieven aan uzelf of aan uw vertegenwoordiger(s).
Daarnaast ontvangen de contactpersonen van de cliënten twee keer per jaar het blad ContACt, het magazine van AxionContinu.

Familienet

Voor bewoners van Jade, Smaragd en Robijn wordt gebruik gemaakt van Familienet, een soort afgeschermd Facebook. Bewoners, familie en medewerkers kunnen via Familienet met elkaar communiceren en informatie uitwisselen. Elke bewoner heeft een persoonlijke, beveiligde Familienet-pagina. De verzorgers die betrokkenzijn bij bewoners kunnen berichten plaatsen, familie kan dat ook. Ook foto’s kunnen via Familienet worden uitgewisseld. Op een afgeschermd deel kan familie onderling informatie uitwisselen. Familienet is een aanvulling en komt niet in de plaats van bijvoorbeeld (familie)-overleggen.