Je browser is verouderd en geeft deze website niet correct weer. Download een moderne browser en ervaar het internet beter, sneller en veiliger!

De Gildenborgh Locatie Exterieur vooraanzicht groen

Voorzieningen en activiteiten De Gildenborgh

Maaltijden
Binnen De Gildenborgh wordt veel aandacht geschonken aan een goede zorg rondom eten en drinken. Er wordt aan u de keuze geboden wanneer u wilt eten, waar u de maaltijd wilt gebruiken en wat u wilt eten. Als bewoner van krijgt u dagelijks drie maaltijden aangeboden. Alle maaltijden worden in huiselijke sfeer geserveerd. Tijdens elke broodmaaltijd kunt u zelf aan tafel uw keuze bepalen.
De warme maaltijd wordt in de gezamenlijke huiskamer van uw woning geserveerd. De warme maaltijd wordt op de woning om 17:00 uur geserveerd.
Voor de warme maaltijd is er een gevarieerd week menu. De warme maaltijd wordt vanuit Restaurant Nul30 wat in Domstate zit verzorgd.
Een halal maaltijd behoort ook tot de mogelijkheden. Indien u dit wenst kunt u dit bij de medewerkers van uw woning aangeven.
Als u gebruik maakt van een dieet dan zullen alle aangeboden producten afgestemd zijn met uw dieet.
Gasten kunnen voor een daarvoor geldend tarief met u mee-eten. Bent u voor een dag of langer afwezig dan verzoeken wij u ook dit tijdig door te geven aan de eigen woning.
Iedere jarige cliënt mag een verjaardagsmenu opgeven en daarbij één gast uitnodigen om gratis mee te eten. Nodigt men meer dan één gast uit, dan wordt dat in rekening gebracht.

Activiteiten
De Gildenborgh biedt alle cliënten een uitgebreid aanbod aan activiteiten. Verder organiseren we culturele middagen en -avonden, waar artiesten of gezelschappen optreden. U wordt op verschillende manieren geïnformeerd over de activiteiten.

Vrijwilligers, familie en naasten
In De Gildenborgh is een groot aantal vrijwilligers actief. Zij nemen een belangrijke plaats in binnen de organisatie en in het leven van de bewoners. Enerzijds brengen zij het leven van buiten De Gildenborgh nadrukkelijk mee naar binnen, anderzijds kunnen zij die dingen doen waar de woonzorgcentrummedewerkers te weinig aan toe komen: rustig koffiedrinken met bewoners, de tijd nemen voor een gesprekje of een spelletje, een eindje wandelen, begeleiden bij het naar de kerk gaan in of buiten het woonzorgcentrum.
Bij bepaalde activiteiten die in het woonzorgcentrum voor de bewoners worden georganiseerd, is de hulp van vrijwilligers onmisbaar (zoals bij een centrale avondactiviteit of een uitstapje).
In De Gildenborgh is een coördinator vrijwilligers aanwezig.

Huishouding/ schoonmaken van uw kamer
Een medewerker van de huishoudelijke dienst maakt elke dag uw badkamer en vloer. In overleg met u kan daarvoor een vaste tijd worden afgesproken. Huisvuil wordt door onze medewerkers opgehaald en verwijderd.

Kapper
Op de begane grond is een kapsalon voor dames en heren. U kunt via afdeling of de receptie een afspraak maken. Voor de dames is op dinsdag en donderdag en voor de heren is op maandag t/m donderdag een kapster aanwezig. De openingstijden zijn tussen 9:00 en 16:00 uur. U kunt in overleg opgehaald worden van de afdeling. De kosten worden verrekend in de rekening-courant.

De post
Uw post en krant worden dagelijks bezorgd. Als u enkele dagen afwezig bent, kan uw post op uw verzoek bewaard worden op de afdeling.
U kunt uw uitgaande post deponeren in de brievenbus in de centrale hal. Deze wordt dagelijks geleegd.

Doorsturen post
Soms gebeurt het dat bewoners de post die zij ontvangen niet meer zelf kunnen lezen, bijvoorbeeld omdat zij slecht zien of (zijn gaan) dementeren. Het kan gaan om bankafschriften, catalogi van postorderbedrijven en dergelijke. Deze externe post sturen wij niet door naar de eerste contactpersoon. Deze post wordt wel bewaard op de locatie. Dat doen wij zo zorgvuldig mogelijk, maar wij kunnen er niet voor instaan dat alle poststukken worden bewaard.
Wil de eerste contactpersoon deze post thuis ontvangen, dan is gebruik maken van een betaalde doorzendservice van bedrijven als PostNL een mogelijkheid.
Uiteraard worden brieven en dergelijke van AxionContinu zelf, wel naar de eerste contactpersoon gestuurd.

Familienet
De Gildenborgh maakt gebruik van Familienet, een soort afgeschermd Facebook. Bewoners, familie en medewerkers kunnen via Familienet met elkaar communiceren en informatie uitwisselen. Elke bewoner heeft een persoonlijke, beveiligde Familienet-pagina.
De verzorgers die betrokken zijn bij bewoners kunnen berichten plaatsen, familie kan dat ook.
Ook foto’s kunnen via Familienet worden uitgewisseld. Op een afgeschermd deel kan familie onderling informatie uitwisselen.