Personenalarmering

Zelfstandig wonen met een veilig gevoel
Als er iets onverwachts gebeurt, dan is het prettig als u alarm kunt slaan. Personenalarmering van AxionContinu geeft u de zekerheid van acute hulp bij noodgevallen. Eén druk op de knop en binnen 30 minuten staat er een deskundige zorgverlener voor uw deur.

Komt u net uit het ziekenhuis? Bent u chronisch ziek of heeft u een lichamelijk handicap? AxionContinu staat in noodgevallen dag en nacht voor u klaar. Met onze professionele medewerkers van de centrale meldkamer kunt u rekenen op de juiste hulp als dat nodig is. Dat is voor u en uw naasten een geruststellende gedachte en u ontlast hiermee uw familie of buren.

Personenalarmering is een systeem waarmee u uitsluitend in geval van acute nood met één druk op de knop hulp kunt inschakelen. Bijvoorbeeld als u zich onwel voelt, of bent gevallen. Door een kastje dat aan de telefoon wordt gekoppeld, hebt u direct na de alarmoproep contact met een deskundige medewerker van de centrale meldkamer. Deze medewerker vraagt wat er is gebeurd en zorgt vervolgens dat er snel iemand komt om u te helpen. De verbinding wordt pas verbroken als de medewerker zeker weet dat er iemand naar u toe gaat.

Bij uw aanvraag voor een abonnement op Personenalarmering worden enkele persoonlijke en medische gegevens van u gevraagd, die van belang zijn voor een juiste afhandeling van een eventuele alarmoproep. Een technisch installateur komt het kastje aansluiten op uw telefoon en geeft u duidelijke uitleg over de werking en de zender. Na het plaatsen van het alarmeringsapparaat wordt ook een sleutelkluis bij uw voordeur en/of bij uw centrale toegangsdeur geplaatst. De zender is een knop die u om uw hals of pols kunt dragen. Met deze knop kunt u overal in huis een alarmoproep geven. Samen met de medewerker wordt het alarm getest. U weet dan zeker dat het werkt

Hulp na een alarmoproep
Na een alarmoproep moet er snel hulp naar uw huis komen. Samen met u maken we van tevoren afspraken wie dit gaat doen.

Professionele personenalarmering:
U kunt kiezen voor de inzet van een professionele hulpverlener, die na een alarmoproep naar u toe komt. De medewerker van de centrale meldkamer, die zeven dagen per week dag en nacht bereikbaar is, bepaalt welke professionele hulp er komt in acute situaties. Is het niet acuut, dan gaat uw contactpersoon naar u toe. U moet dus miminaal één contactpersoon opgeven.

Sociale personenalarmering:
U kunt ook kiezen voor hulpverleners uit uw eigen omgeving. Dit kunnen uw kinderen zijn, maar u kunt bijvoorbeeld ook uw buren of andere mantelzorgers vragen. Van hen wordt verwacht dat ze na een telefonische oproep van de centrale meldkamer bereid zijn naar u toe te gaan en hulp te verlenen. Deze bekenden van u moeten daarom in het bezit zijn van uw huissleutel. Om zo zeker mogelijk te zijn van hulp moet u drie bekende hulpverleners opgeven. Voor een snelle reactie is het belangrijk dat zij dicht bij u in de buurt wonen.

Vergoeding bij medische indicatie
Als u een medische indicatie heeft, worden de kosten voor Personenalarmering door sommige zorgverzekeraars vergoed. Dit kunt u nakijken in uw polis. Heeft u geen medische indicatie, dan betaalt u de kosten zelf.

Sociale personenalarmering
(met hulp uit uw eigen omgeving, zoals buren, kennissen of familie)  € 20,= per maand
Klik hier om u aan te melden voor sociale personenalarmering.

Professionele personenalarmering
(met professionele hulpverleners)                                                        € 36,= per maand
Klik hier om u aan te melden voor professionele personenalarmering.

Let op: bij zowel sociale als professionele alarmering betaalt u eenmalig € 105,= euro installatiekosten.

Klik hier om de Algemene Voorwaarden te lezen.

 

Klik op de afbeelding om de folder in pdf te openen.